Jump to Navigation

Avantajele Medierii

Trei calitati ale unui bun mediator

Istoria medierii

Avantaje in procesul de mediere

Declaratie introductiva

  1. Scopul medierii
  2. Definirea medierii
  3. Avantajele medierii
  4. Neutralitatea impartialitatea
  5. Rolul mediatorului
  6. Procedura
  7. Confidentialitatea
  8. Reguli de baza in mediere
  9. Finalizarea medierii

Numele meu este _________________ si  sunt mediator autorizat de Consiliul de Mediere din Romania.

Permiteti – mi sa va felicit ca ati ales medierea pentru a va solutiona conflictele dintre dvoastra si deasemenea sunt onorat ca ati apelat la serviciile mele. Pentru inceput voi face o scurta prezentare a medierii, a regulilor, principiilor, structurii si a cadrului legal in mediere.

Medierea este o alternative reala la calea instantei de judecata, o modalitate eleganta si eficienta de solutionare a neintelegerilor dintre parti.

Scopul medierii este acela de a ajunge la o solutie reciproc convenabila care sa multumeasca ambele parti, cat mai repede si cat mai putin costisitor.

Medierea va confera urmatoarele avantaje:

  • este mai rapida,mai eleganta si mai onorabila decat clasicul process la care partile vor recurge,  dar se pot si rezolva problemele la mediere.

Pot sa va spun ca, spre deosebire de instanta, solutia apartine exclusive dvoastra, vointei dvoastra, rolul mediatorului in aceasta mediere fiind de a facilita negocierile dintre d-voastra. Va pot spune ca acest lucru se realizeaza in conditii de neutralitate, confidentialitate si impartialitate.

Mai mult prezenta dumneavoastra la mediere este voluntara si din proprie initiativa, intreaga procedura fiind  reglementata de prevederile legii 192/2006, lege cu privire la mediere si la organizarea profesiei de mediator..

In calitatea pe care o am, voi conduce medierea in mod nepartinitor asigurand un permanent echilibru intre parti, obligatia mea fiind una de diligenta si nu una de rezultat.

Conform legii, sunt obligat sa pastrez confidentialitatea datelor, informatiilor si documentelor de care iau cunostinta pe timpul medierii, chiar si dupa finalizarea ei.

Pe parcursul medierii imi rezerv dreptul de a lua notite, pe care le voi distruge la finalul medierii, in prezenta partilor, pentru respectarea confidentialitatii.

La mediere fiecare parte isi va exprima liber, deschis si necenzurat pozitia vizavi de conflictul existent, insa se impune a fi respectate unele reguli de baza:

  • Timpul discutiilor nu este limitat si va fi alocat echitabil pentru fiecare  parte;
  • Limbajul si tonul folosit trebuie sa fie adecvat, constructive, decent;
  • Veti vorbi pe rand si fara sa va intrerupeti, in cazul in care partea cealalta vorbeste si vreti sa spuneti si dvoastra ceva, v-am pus la dispozitie niste hartii pe care sa scrieti pentru a va pastra ideile;

Daca in timpul medierii apar situtii care ar duce la pierderea neutralitatii sau impartialitatii ori ar afecta scopul medierii, sunt obligate sa va aduc la cunostinta aceste lucruri si d-voastra veti decide daca mai continuam sau nu medierea.

Pentru inceput vom avea o sesiune comuna, in care fiecare va veti prezenta pe rand pozitia fata de situatia create, iar daca voi considera necesar, vom intra ulterior  in sesiuni separate, programate de comun accord cu ambele parti.

Nu va pot garanta ca veti ajunge la o intelegere insa va pot asigura ca voi face tot ce tine de mine sa faceti pasi decisivi spre o intelegere.

Va informez ca in timpul medierii aveti dreptul de a fi asistati de un avocat sau de o terta persoana pe care oricare dintre dvoastra o considera oportuna ca si prezenta, care sunt obligati sa respecte confidentialitatea medierii.

Intrucat am finalizat introducerea si acum sunteti familizati cu regulile , principiile si procedura medierii, propun inceperea procedurii de mediere si daca sunteti de acor as dori sa incep cu dl…………

 

Etichete:


Main menu 2

Dr. Radut Consulting